אחריות חברתית וקשרי קהילה

"להיות אדם, פירושו לקבל אחריות" - הנסיך הקטן

אחריות חברתית תאגידית היא תאוריה מוסרית לפיה לכל אדם או ארגון יש מחויבות להיטיב עם החברה והסביבה בכללותה. היא עוסקת לרוב בשמירה על איזון בין התפתחות כלכלית במובנה החומרי, לבין רווחת החברה והסביבה. היא כוללת כללים להתנהגות הגונה כלפי מחזיקי העניין שלהם כגון: עובדים, לקוחות, קהילה, סביבה, ספקים וצרכנים. בעבר היה מקובל כי חברות יגלו אחריות על ידי כך שיתרמו כספים ו/או שעות התנדבות של עובדים, אך כיום התחום הינו רחב בהרבה.

כיום מושתת הבנה כי האחריות הינה כוללת ומלבד התרומות ושעות התנדבות גם אחריות לקהילה, סביבה, עובדים, צרכנים וספקים, יש בכוח החברות כוח ויכולת להוביל שינויים הרבה מעבר לארגון עצמו. האחריות יכולה להיות סבילה, כגון: הימנעות מעשיית רע או אחריות פעילה אשר טומנת בחובה עשייה למען.

אני מאמינה כי לכל אדם או ארגון יש מחויבות להיטיב עם החברה והסביבה בכללותה.

לאחרונה פיתחתי מודל אחריות חברתית לארגונים ועסקים, אשר כולל בתוכו שלושה מוקדי התערבות: עסק, קהילה ועובדים. 

הערך המוסף שלי הוא הנסיון הרב שצברתי בעבודה אל מול אוכלוסיות שונות ומגוונות בארץ ובעולם. פיתחתי מודלים, תכניות ופרוייקטים בחברה הישראלית על שלל גווניה: החברה הבדואית, החרדית, אנשים עם צרכים מיוחדים ועבודה עם המחלקות לשירותים חברתים כמעט בכל הארץ. בנוסף, כיום אני מרצה אורחת בקורס מורשי נגישות באוניברסיטת תל- אביב.

אני מזמינה אתכם לקבוע ולשמוע על המודל וכיצד ניתן להתאימו לארגון שלכם  בכדי לייצר שינוי, לעבור איתי תהליך או להזמין הרצאה.

העובדים
העסק
הקהילה